0 نفر به این مطلب رای داده است.

1398-03-13 06:32:21

خلاصه این مطلب:

تبلیغات کلیکی را می توان یک راه بسیار موثر در افزایش تعداد مخاطبان و افزایش ترافیک سایت برشمرد. برای داشتن تبلیغات موثر و مفید بخصوص از نوع تبلیغات کلیکی، می بایست اصول و قوانینی را رعایت کنید تا در این زمینه موفق عمل کنید.

در اینترنت وقتی به دنبال روشی برای تبلیغات هستید، با واژه ها و اصطلاحات مختلفی  روبرو می شوید. یکی از این مفاهیم و روش ها تبلیغات کلیکی می باشد.

تبلیغات کلیکی را می توان یک راه بسیار موثر در افزایش تعداد مخاطبان و افزایش ترافیک سایت برشمرد. برای داشتن تبلیغات موثر و مفید بخصوص از نوع تبلیغات کلیکی، می بایست اصول و قوانینی را رعایت کنید تا در این زمینه موفق عمل کنید.

 

تبلیغات کلیکی چیست؟

PPC یا تبلیغات کلیکی به معنای پرداخت هزینه به ازای هر کلیک می باشد و در واقع نوعی تبلیغات آنلاین است که کاربران با کلیک بر روی لینک ها به سایت مورد نظر هدایت می شوند و هزینه این تبلیغات به ازای هر کلیک مشخص و محاسبه می شود.

این نوع تبلیغ یکی از پرطرفدارترین انواع تبلیغات می باشد. تبلیغات گوگل یا همان  Google Adwordsنوعی از تبلیغات کلیکی محسوب می شود که لینک سایت مورد نظر در نتایج جستجو نمایش داده می شود و به این صورت عمل میکند که به ازای هر کلیکی که بر روی لینک سایت شما در نتایج جستجو می شود، مبلغی از اعتباری که در گوگل دارید کم می شود.

انواع تبلیغات کلیکی و اصطلاحات آن

هزینه در هزارتا یا CPM: هزینه ای که برای نمایش هزاربار آگهی در سایت مورد نظر پرداخت میشود.

هزینه در برابر عمل CPA: در این نوع تبلیغات کاربر بعد از کلیک بر روی لینک آگهی و ورود به سایت شما، محصولی را سفارش می دهد و درصدی از مبلغ فروش را دریافت می کند.

هزینه به ازای کلیک یا CPC: هزینه ای که به ازای هر کلیک بر روی آگهی شما، پرداخت می شود.

پرداخت به ازای هر کلیک یا PPC: که در ادامه بطور مفصل به شرح آن خواهیم پرداخت.

هزینه در برابر نمایش یا CPI: نام دیگر آن CPM  است که برای تعداد نمایش سقفی در نظر گرفته نشده است.

نرخ کلیک یا CTR: نحوه محاسبه به اینصورت است:                                            100* (تعداد نمایش / تعداد کلیک)

در واقع مقدار کلیک بر تعداد نمایش آگهی را بر حسب  درصد  CTRمی گویند.

فواید تبلیغات کلیکی

  1. هدایت مشتریان به سایت شما
  2. داشتن هزینه های متغییر برای تبلیغات: با این امکان تبلیغ دهندگان می توانند بودجه تبلیغاتی خود را متناسب با نیاز خود همسو کنند.
  3. پرداخت هزینه در صورت کلیک بر روی لینک آگهی و ورود
  4. امکان بررسی واقعی بودن کلیک ها: با بررسی نرخ تبدیل می توان نرخ بازگشت سرمایه تبلیغاتی را بصورت دقیق حساب کرد و از واقعی بودن کلیک ها اطمینان پیدا کرد.

 

سامانه تبلیغات موبایلی ای 98 همگام و همراه شما در انجام انواع تبلیغات کسب و کارها



ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید



ارسال دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

0 دیدگاه