0 نفر به این مطلب رای داده است.

1397-01-01 01:14:46

خلاصه این مطلب:

با افزایش روز افزون استفاده از اینترنت و روی آوردن اکثر افراد به کسب و کارهای اینترنتی، برای فعالیت، رقابت، کسب درآمد و دیده شدن در اقیانوس اینترنت باید تبلیغ کرد. در غیر این صورت در لابه لای صفحات گم و از رقبا عقب خواهید ماند. در این نوشته سعی بر این شده است که با مهمترین و پرکاربردترین روش های تبلیغات در اینترنت آشنا شوید.

1.تبلیغات بنری

در هر وب سایت ، اپلیکیشن و یا حتی کانال تلگرامی فضایی برای تبلیغات وجود دارد. تبلیغ دهندگان از صاحبان وب سایت ها و اپلیکیشن ها و مدیران کانال می خواهند تا از این فضا برای نمایش تبلیغ و ارائه و معرفی خدمات یا محصول آنها استفاده کنند.اما چگونه؟ با نمایش بنرهای تبلیغاتی. بنرهای تبلیغاتی بصورت عکس، گیف (عکس متحرک) یا نوشته درون کادر رنگی ساخته می شوند و در مکان هایی قرار می گیرند که جلب توجه کنند. پس از درج تبلیغ در مکان های مشخص، نمایش دهنده ها می توانند به چند روش هزینه نمایش را دریافت می کنند.

هزینه به ازای نمایش: در این روش به ازای هر بار مشاهده یا بازدیدی که از بنر انجام می شود تبلیغ دهنده باید به نمایش دهنده هزینه ای بپردازد.

هزینه به ازای کلیک: در این روش به ازای هر بار کلیک بر روی بنر تبلیغ دهنده هزینه ای پرداخت می کند. در این روش کاربر به صفحه محصول و یا هر صفحه ای که تبلیغ دهنده بخواهد هدایت می شود.

هزینه به ازای فروش: در این روش که اصطلاحاً به آن همکاری در فروش هم گفته می شود اگر بنر نمایش داده شده بنر یک محصول یا کالای دیجتال باشد به ازای هر فروشی  که از طریق بنر نمایش داده شده صورت بگیرد درصدی پورسانت به نمایش دهنده پرداخت می شود.

اجاره فضای تبلیغاتی: در این روش فضا یا مکانی از سایت یا اپلیکیشن برای مدتی معینی مثلاً یک هفته یا یک ماه اجاره می شود و تبلیغ دهنده از نمایش دهنده می خواهد تا در این بازه زمانی، بنر وی نمایش داده شود. در کانال های تلگرام معمولاً بازه زمانی به صورت  روزانه می باشد.

تبادل بنر: در این روش هزینه ای پرداخت نمی شود، در عوض باید دو طرف نمایش دهنده باشند و بستری برای نمایش بنر داشته و به تبلیغ برای طرف مقابل بپردازند.

2.تبلیغات متنی

تبیغات متنی نوعی دیگر از تبلیغات اینترنتی است که مشابه تبلیغات بنری می باشد، با این تفاوت که بجای عکس و تصویر از متن برای شرح و نمایش تبلیغ استفاده می شود. معمولاً هزینه این روش به صورت پرداخت به ازای کلیک توسط نمایش دهندگان دریافت می شود.

 .

3.تبلیغات همسان

احتمالاً با مفهوم استتار کردن آشنا هستید. اولین گام در استتار کردن، همسان شدن با محیط پیرامون است. تبلیغات همسان در واقع هماهنگ و همسان شدن تبلیغات با محیط پیرامون آن ها است. تبلیغات همسان راهکاری موثر برای جلوگیری از نادیده گرفتن تبلیغات توسط کاربر است. بنر همسان، حاوی یک عکس و یک مطلب مرتبط با محتوای سایت است که در ادامه مطالب سایت و در قالب طراحی سایت نمایش دهنده نمایش داده می‌شود. این هماهنگی در شکل و محتوا باعث می‌شود تا کاربر به بنر تبلیغاتی اعتماد بیشتری کند و به جهت مرتبط یافتن آن با مطالب سایت، برای دیدن تبلیغ تمایل بیشتری از خود نشان دهد. اگر به دنبال تبلیغاتی هستید که با محتوای سایت هماهنگ هستند و کمتر تبلیغاتی به نظر می رسند، تبلیغات همسان به شما پیشنهاد می شود. در این روش تبلیغاتی هم هزینه به ازای کلیک از تبلیغ دهنگان دریافت می شود.

4.تبلیغات درون اپلیکیشنی

این نوع از تبلیغ اینترنتی وابسته به موبایل و اپلیکیشن های آن است. با پیشرفت تکنولوژی و سیطره دنیای دیجیتال بر انسان هر روز شاهد استفاده بیشتر از تلفن های هوشمند و در نتیجه اپلیکیشن ها می باشیم. این نوع تبلیغات در اپلیکیشن‌های موبایل و تبلت نمایش داده می‌شود که می تواند به صورت ارسال نوتیفیکیشن، نمایش بنر، ویدیو و یا متن تبلیغاتی باشد.

5.تولید محتوا

در این روش صاحبان کسب و کار به تولید محتوای مرتبط با حرفه خود در بستر اینترنت می پردازند و این محتوا را به صورت بلاگ در سایت خود، رپورتاژ خبری و بهره گیری از ویجت های محتوای مرتبط در دیگر سایت ها به نمایش در می آورند و با شناخته شدن، به جذب مشتری و اعتماد سازی می پردازند. برای رپورتاژ هزینه ای ثابت دریافت می شود، در واقع باید رپورتاژ خرید. رپورتاژ یک آگهی و تبلیغ دائمی است و نمایش دهنده موظف است که محتوای شما را مادام العمر نمایش دهد.

6.تبلیغات ویدیویی

این روش تبلیغاتی بیشتر توسط وب‌سایت‌های اشتراک گذاری ویدیو ارائه می‌شود، اما امروزه استفاده از این روش تبلیغاتی در اپلیکیشن ها هم رواج یافته است. به این ترتیب که در سایت های اشتراک گذاری ویدیو در ابتدا، وسط یا انتهای ویدیو، ویدیوی کوتاه تبلیغاتی یا بنر تبلیغاتی قرار می گیرد و به ازای بازدید یا کلیک هزینه ای دریافت می شود. همچنین در اپلیکیشن ها برای گرفتن سکه، امتیاز و یا باز شدن مرحله ای جدید از بازی و ... از کاربر خواسته می شود که ویدیویی کوتاه تماشا کند و به ازای هر بازدید مبلغی دریافت می شود.

7.تبلیغات ایمیلی

در این روش از تبلیغات اینترنتی، متن، بنر یا لینک محصول به صورت ایمیل به لیستی از کاربران ارسال می شود. اما نکته حائز اهمیت، داشتن لیستی از ایمیل مشتریان بالقوه و مرتبط با موضوع و هدف هر کسب و کار است که هم می توان به صورت کمپینی با ارائه محصول رایگان یا هدیه ای این لیست را جمع آوری کرد یا از دیگر صاحبان کسب و کارهای مرتبط با موضوع و محصول ما خواسته شود تا ایمیل تبلیغاتی برای ما ارسال کنند.

8.تبلیغات پاپ آپ

در این روش صفحه تبلیغاتی به صورت ناخواسته در هنگام باز شدن صفحه مرورگر به کاربر نمایش داده می شود. این صفحات معمولا در اندازه ای کوچک تر از صفحه ی مرورگرهستند و با لود شدن صفحه ی اصلی به طور اتوماتیک باز می شوند. این نوع تبلیغات از آن جایی که به صورت پیش بینی نشده همراه با برخی صفحات باز می شوند اغلب حالتی آزاردهنده دارند. معمولاً از این روش تبلیغ اینترنتی به صورت همکاری در فروش، در وب سایت ها استفاده می شود. اما در موبایل ها و با بهره گیری از اپلیکیشن ها، نمایش پاپ آپ به صورت پرداخت به ازای بازید و کلیک رواج بیشتری در بین نمایش دهندگان دارد.

9.خرید کلمه کلیدی از گوگل

در این روش تبلیغات اینترنتی شما باید وب سایت یا بلاگی داشته و کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود را از گوگل بخرید. در نتیجه هنگامی که کاربری از کلمات کلیدی خریداری شده توسط شما در جستجوی خود استفاده کند گوگل در سایت شما را پیشنهاد و در نتایج نمایش می دهد. به این ترتیب به ازای هر کلیک باید هزینه ای را به گوگل بپردازید.

10.تبلیغات در شبکه های اجتماعی

یک دقیقه از هر چهار دقیقه وقت گذرانی در اینترنت، در یک شبکه‌ی اجتماعی صرف می‌شود. فقط یک لحظه به این واقعیت فکر کنید، زمان فوق العاده‌ای برای معرفی محصول به مشتریان بالقوه‌ای است که کسب‌ وکارها می‌توانند به خود جلب کنند و آنها را نشانه روند. تلگرام با حدود 45 میلیون و اینستاگرام با حدود 20 میلیون کاربر در ایران بستری مناسب برای کسب و کار و تبلیغات است. تبلیغات در شبکه های اجتماعی به صورت بنری، بازدیدی و کلیکی انجام می شود و تبلیغ دهندگان می توانند از این پتانسیل به صورت هدفمند استفاده کنند.

در پایان امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید، قطعاً سوالات، دیدگاه و نظر شما برای ما قوت قلب و انرژی لازم برای ادامه کار خواهد بود.

 



ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید


وحید ناطقی
وحید ناطقی

علاقه مند به توسعه و طراحی وب


ارسال دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

0 دیدگاه