0 نفر به این مطلب رای داده است.

1398-01-31 09:06:08

خلاصه این مطلب:

در ساده‌ترین تعریف، کپی رایتینگ پیوند تجارت و نویسندگی است. کپی رایتینگ جایی است که مهارت‌ها و تکنیک‌های نویسندگی به کمک کسب و کار می‌آید تا کالا یا خدمتی به درستی معرفی شود؛ واژه‌هایی که پیش از این در نوشتن کتاب، مجله و روزنامه به کار می‌رفت حالا در خدمت کسب‌وکار قرار می‌گیرند تا بتوانیم با بیانی شفاف و قدرتمند، از مزایای محصول‌مان برای مخاطب بگوییم.

اگر به دنبال این هستید که بازاریابی محتوایی چطور به رشد کسب و کار شما کمک می کند با ما همراه باشید.

واقعا بازاریابی محتوایی چیست؟! آیا فقط یک موضوع مدروز و زودگذر است؟ آیا بیشتر به یک شعار شبیه نیست؟!

بازاریابی محتوایی با تولید محتوای ارزشمند و مرتبط در ابتدا مخاطب را جذب می کند و با برقراری ارتباط موثر, مخاطب را به مشتری دائمی شما تبدیل می کند.

محتوای خوب و مرتبط بدون اینکه بخواهد مشتری را متقاعد کند که محصول مورد نظر را خریداری نماید، باعث بهبود روابط مشتری با برند مورد نظر می‌شود.
محتوای خوب با برجسته‌کردن موضوعات مهم یک دورنمایی را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند و باعث اعتماد بیشتر مشتری به محصول شما می‌شود.
محتوای خوب ترافیک وب سایت و همینطور ترافیک اکانت شبکه‌های اجتماعی شما را افزایش می‌دهد و باعث بهبود عملکرد وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو می‌شود و به مخاطب این امکان را می‌دهد که مطالب شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارد.
تحقیقات نشان داده است که شرکت‌هایی که وبلاگ داشته و مطالب خوبی منتشر می‌کنند، تعداد مراجعه‌کنندگان آنان از طریق وبلاگ بسیار بالا بوده است.

پس همه‌ی این عوامل در کنار هم قرار گرفته و باعث تاثیر بازاریابی محتوایی بر روی کسب‌وکار شما می‌شود.

در این مقاله می خواهیم توضیح مختصری درباره نویسندگی تجاری یا همان کپی رایتینگ بدهیم و در ادامه به سه بخش مهم در نوشتن یک متن تبلیغاتی جذاب اشاره خواهیم کرد.

 

 

منظور ما از کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ، نوعی نویسندگی تجاری است که با بهره‌گیری از قدرت کلمات و نوشتن مقالۀ تجاری، مخاطب را به اقدامی آگاهانه، ترغیب کند.

به عبارتی، کپی رایتینگ فرآیندی است که باعث افزایش آگاهی مخاطب شده و درنهایت، با ایجاد تصویر ذهنی درست و منطبق با نیازهایش، او را به اقدام کردن تشویق می‌کند.

کپی رایتینگ، هنر و دانش تولید محتوای تبلیغاتی، برای کسب‌وکارهای مختلف است.

به واسطۀ به‌کارگیری این هنر، قرار است به نیاز مخاطب تلنگری زده شود تا او را به حرکت وادارد.

قرار نیست قطاری از کلمات، که فاقد احساس و یا هیجانی برای ترغیب مخاطب باشند، کنار هم چیده شود. باید اعتماد خواننده طوری جلب شود که تا رسیدن به مقصد، هم‌سفر متن بماند.

اگر بخواهیم بسیار ساده عنوان کنیم، باید بگوییم بازاریابی محتوا بیشتر بر جنبۀ تولید یک محتوای غنی و ارزشمند متمرکز است درحالی‌که در کپی رایتینگ، تمرکز اصلی بر روی ترغیب مخاطب و تشویق او برای اقدام عملی است. درنتیجه هدف اصلی در کپی رایتینگ، تبلیغات اثربخش برای جذب مشتری است.

از طرفی باید گفت، کپی رایتینگ صرفاً یک کار هنری نیست. نیازمند تحقیق و بررسی، آشنایی با فنون بازاریابی، روانشناسی مخاطب و آگاهی از دانش روز دنیا است.

 

۳ بخش مهم برای نوشتن یک متن تبلیغاتی جذاب:

عنوان‌نویسی:

مهم‌ترین بخش یک پیام تأثیرگذار، عنوان‌نویسی درست است.

دیوید اگیلوی دراین‌باره می‌گوید: «تعداد افرادی که عنوان را می‌خوانند، ۵ برابر کسانی هستند که کل متن را می‌خوانند و از هر ۱۰ نفر، تنها ۲ نفر کل متن را خوانند

جان کیپلز معتقد است یک عنوان خوب، می‌تواند تا ۱۹ برابر نتایج بهتری برای تبلیغ به ارمغان آورد.

لازم است در عنوان‌نویسی، یک اضطرار یا اشتیاق ایجاد شود تا مشتری ترغیب به اقدام کردن شود.

 

ساده‌نویسی:

در متنی با نگارش ساده، حقایق سخن می‌گویند.

وقتی از زبان روزمره استفاده می‌شود، متن خواندنی‌تر و قابل‌اعتمادتر می‌شود. پیامی که با صمیمیت نوشته‌شده است، حس خوبی برای مخاطب به وجود می‌آورد. برای این کار، نویسنده لازم است به شهود خود اطمینان کند و از آن بهره بگیرد.

ساده‌نویسی باعث می‌شود خواننده احساس کند گام‌به‌گام با نویسنده همراه شده است و فرصت آشنایی با تمام جزئیات را دارد. بهتر است به دغدغه‌های مخاطب به‌طور مستقیم اشاره شود. مردم ترجیح می‌دهند به راحتی پرده از نیازشان برداشته‌شده و راه‌حلی متناسب با آن، ارائه شود.

 

اختصاصی نویسی:

متن پیام، باید تنها برای یک نفر نوشته شود نه برای میلیون‌ها نفر.

مخاطب باید احساس کند که متن، تنها برای او نوشته‌شده نه اینکه آن را یک ربات نوشته است.

یک متن خوب و گیرا، از زبان مخاطب نوشته شده و متمرکز بر مزیتی است که برای او ایجاد می‌شود.

.اگر شما هم خواهان رشد کسب و کارتان هستید به ما سربزنید  

 

 



ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید



ارسال دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

0 دیدگاه