0 نفر به این مطلب رای داده است.

1398-01-24 09:47:56

خلاصه این مطلب:

مهم‌ترین مزیت در استفاده از ابزارهای دیجیتال نسبت به ابزارهای آفلاین، قابلیت ردیابی و رصد کردن مراحل مختلف تعامل کاربر است. اگر شاهد uninstall کردن اپلیکیشن خود توسط کاربران هستید، اما از علت آن بی‌خبر هستید، هرگز نمی‌توانید مشکل را برطرف و اپلیکیشن خود را بهینه‌سازی کنید.

مهمترین علت های لغو نصب اپلیکیشن ها توسط کاربران

در این مقاله قصد داریم 6 علت اصلی لغو نصب اپلیکیشن ها توسط کاربران را بررسی کنیم, که بسیار کاربردی می باشند و تلاش برای رفع این علت های مشکل ساز کمک زیادی برای ماندگاری نصب اپلیکیشن شما می کند.

اولین گام کاهش نرخ لغو نصب (uninstall)، شناسایی دلایل این اتفاق است. رضایت یا عدم رضایت یک کاربر از اپلیکیشن معمولاً به یک تا سه دلیل اصلی تقسیم‌بندی می‌شود: ۱- کاربرد اپلیکیشن، ۲- اعتماد به اپلیکیشن ۳- عملکرد اپلیکیشن.

 

برخی از دلایل uninstall کردن اپلیکیشن‌ها، شامل موارد زیر است:

 

1- نداشتن مزیت رقابتی نسبت به اپلیکیشن‌های مشابه (Lack of Competitive Advantage)  

در حال حاضر، میلیون‌ها اپلیکیشن در بازار وجود دارد و اگر اپلیکیشن شما نتواند به سرعت انتظارات کاربر را برآورده کند، اپلیکیشن‌های جایگزین بسیاری وجود دارند. اگر اپلیکیشن رقیب با کاربرد یکسان، عملکرد بهتری داشته باشد، چرا کاربر باید از اپلیکیشن شما استفاده کند؟ واین دلیل محکمی برای لغو نصب یک اپلیکیشن می باشد.

2- وجود مشکلات فنی (Glitches & Technical Problems)

یکی از جدی‌ترین مشکلات از دیدگاه کاربر، استفاده از اپلیکیشنی است که همواره به علت مشکلات فنی، هنگ می‌کند، متوقف یا به صورت خودکار بسته می‌شود.

به طور کلی، مصرف سریع باتری‌های موبایل، یکی از معمول‌ترین شکایت‌هایی است که توسط کاربران گوشی‌های هوشمند مطرح می‌شود. اگر اپلیکیشن شما مزید بر این مشکل می‌شود، احتمال uninstall کردن اپلیکیشن شما بسیار زیاد است.

3- مصرف سریع باتری موبایل (Battery Drain)

به طور کلی، مصرف سریع باتری‌های موبایل، یکی از معمول‌ترین شکایت‌هایی است که توسط کاربران گوشی‌های هوشمند مطرح می‌شود. اگر اپلیکیشن شما مزید بر این مشکل می‌شود، احتمال uninstall کردن اپلیکیشن شما بسیار زیاد است.

4- ضعیف بودن فرایند آنبوردینگ در ابتدای استفاده از اپلیکیشن 

هرچه مرحله آنبوردینگ اپلیکیشن شما طولانی‌تر باشد، احتمال از دست دادن کاربر در همان مرحله اولیه هم بیشتر است. همچنین، اگر مراحل نصب و ثبت نام برای کاربر طولانی باشد و گزینه‌های زیادی داشته باشد، کاربر از ادامه مرحله منصرف می‌شود. راه‌حل‌هایی مانند ورود از طریق اکانت گوگل یا اکانت شبکه‌های اجتماعی می‌تواند این مشکل را برطرف کند. 

5- نگرانی کاربر ناشی از عدم رعایت حریم خصوصی 

حریم خصوصی، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران اپلیکیشن‌ها است. بنابراین، اپلیکیشن‌هایی که اجازه دسترسی‌های زیادی می‌خواهند، به این نگرانی و دغدغه کاربران دامنه می‌زنند و اغلب قبل از کامل شدن مراحل تنظیمات، از استفاده از اپلیکیشن منصرف می‌شوند. اگر اجازه دسترسی‌ها به هدف اصلی اپلیکیشن ارتباطی نداشته باشند، کاربران زیادی در این مرحله از دست می‌روند. به عنوان مثال، اگر اپلیکیشن بانکی درخواست دسترسی به میکروفون را داشته باشد، یا اگر یک اپلیکیشن سرویس تاکسی آنلاین، درخواست دسترسی به آلبوم تصاویر و دوربین را داشته باشد، قطعاً از نظر کاربر مشکوک خواهد بود.

6- عدم استفاده از اپلیکیشن 

در برخی موارد، زمانی که کاربر حس کند مدت زیادی از اپلیکیشن شما استفاده نکرده است، ترجیح می‌دهند که اپلیکیشن را حذف کنند تا فضای بیشتری روی گوشی خود داشته باشند. بنابراین، توسعه اپلیکیشن‌هایی که فضای زیادی را در موبایل اشغال می‌کند، منطقی نیست.



ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید



ارسال دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

0 دیدگاه