0 نفر به این مطلب رای داده است.

1397-11-20 07:37:09

خلاصه این مطلب:

مهمترین عامل تعیین کننده در انتخاب هر روش تبلیغات هزینه ای است که آن تبلیغات در پی خواهد داشت بنابراین چون هزینه روش تبلیغاتی ایمیل مارکتینگ بسیار کم است و بازگشت سرمایه آن بسیار چشمگیر است. این روش, روش مناسبی برای تبلیغات می باشد. چون شما نهایتا فقط هزینه یک پلتفورم ارسال ایمیل و نیرویی را می‌دهید که کمپین‌های ایمیل شما را مدیریت می‌کند.

بازاریابی با ایمیل یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

یکی از راه های بازاریابی اینترنتی، بازاریابی با ایمیل است. ارسال یک ایمیل به جامعه ای از کاربران بصورت هدفمند جهت معرفی محصولات و یا خدمات شرکت و یا معرفی وب سایت خود و تشویق مشتری جهت بازدید از آن مانند ارسال یک نامه فروش، یک خبرنامه ، یک پیام پشتیبانی یا حتی یک سؤال قسمتی از بازاریابی با ایمیل است، ارتباط با مشتری از طریق ایمیل یکی از روشهای معرفی محصول و یا خدمات به کاربران است.
بازاربابی با ایمیل یک ابزار فروش کارآمد و مقرون بصرفه است. در این روش بازاریابی اینترنتی فروشنده به جای اینکه منتظر بماند تا مشتری محصول و خدمات شرکت را به صورت آنلاین جستجو نماید یک پیغام معرفی خدمات را برای آنها ارسال میکند در واقع خود زمان و محتوای پیغام را تعیین میکند . همچنین ایمیل یک ابزار عالی برای تعقیب یک نامه مستقیم یا عملیات بازاریابی از راه دور (Telemarketing) است و درنتیجه سرعت پاسخگوئی و بازگشت سرمایه فروش را افزایش میدهد. به عنوان مثال می توانید در یک فاصله زمانی کم با ارسال یک ایمیل ، ایمیل ارسال شده را بعد پیگیری کنید. یا می توانید آدرس ایمیل آنها را برای فرستادن اطلاعات اضافی و یا اضافه کردن آنها به یک پاسخ دهنده اتوماتیک درخواست کنید.
معرفی محصولات وخدمات به تنهایی با ارسال یک ایمیل به صدها هزار نفر در سطح کشور روشی هدفمند و از لحاظ اقتصادی یکی از مناسب ترین روش تبلیغات در اینترنت است.

مزایای ایمیل مارکتینگ برای کسب‌وکار

مهمترین عامل تعیین کننده در انتخاب هر روش تبلیغات هزینه ای است که آن تبلیغات در پی خواهد داشت بنابراین چون هزینه روش تبلیغاتی ایمیل مارکتینگ بسیار کم است و بازگشت سرمایه آن بسیار چشمگیر است. این روش, روش مناسبی برای تبلیغات می باشد. چون شما نهایتا فقط هزینه یک پلتفورم ارسال ایمیل و نیرویی را می‌دهید که کمپین‌های ایمیل شما را مدیریت می‌کند. حتی سپردن ایمیل مارکتینگ به کمپانی‌هایی که این کار را انجام می‌دهند، هزینه چندانی دربر ندارد؛ البته در نظر داشته باشید که کمپانی‌های کمی در ایران این کار را روی اصول انجام می‌دهد.

بازگشت سرمایه در این روش دومین عامل تعیین کننده است. ایمیل‌ها بوجود آمده‌اند که به دست مخاطب ایده‌آل شما برسند. اگر به درستی در ایمیل مارکتینگ عمل کنید، بازگشت سرمایه خوبی خواهید داشت و حتما در آن موفق خواهید بود.

قابل اندازه‌گیری و منعطف بودن سومین عامل مهم است. پلتفورم‌های ایمیل مارکتینگ در حین اجرای کمپین، به شما اطلاعاتی را ارائه می‌دهند که به خوبی می‌توانید شما را در تصمیم‌گیری‌های بعدی یاری کند.

با این راه کارها نصب اپلیکیشن خود را بالا ببرید

 

چگونه می‌توانیم در ایمیل مارکتینگ موفق عمل کنیم؟

خلاقیتاین مورد به طراحی کلی ایمیل، یعنی قالب، تصاویر و رنگ‌های بکار گرفته‌شده اشاره دارد. از طرفی خوب است که این امکان را به مخاطب خود بدهید که بتواند ایمیل را هم در HTML و هم Text مشاهده کند. زیرا هر کدام از این دو حالت نمایش ایمیل، طرفدارهای خود را دارند.

ارتباط محتواییهدف از ایمیل مارکتینگ، این است که پیام کمپانی خود را به مخاطب هدفمان برسانیم. برای تبدیل شدن افراد هدفگیری شده به موقعیت فروش، کافیست که محتوای درستی در تبلیغات خود بکار ببرید. در این محتوا لازم است که به نیاز و چالش مخاطب خود به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بپردازید.

انگیزه: افراد پس از باز کردن یک ایمیل، سوالی مطرح می‌کننددر این ایمیل چه چیزی برای من وجود دارد؟

زمان‌بندیبسته به کسب‌وکار شما، زمان مناسب برای ارسال ایمیل متفاوت است و بیشتر به رفتار مخاطبان شما بستگی دارد. اکثر افرادی که در زمینه ایمیل مارکتینگ فعالیت می‌کنند، همواره زمان ارسال ایمیل خود را تست می کنند و بر اساس نرخ بازشدن ایمیل‌ها، برای زمان ارسال آنها تصمیم می‌گیرند.

محتوا: در ایمیل مارکتینگ هم محتوا نقش بسیار پررنگی دارد و باید به همه جنبه‌های آن پرداخته شود تا تاثیرگذاری ایمیل افزایش یابد. برای نمونه همیشه باید به تُن (Tone of Voice)، تیتر و همه نوشته‌های داخل ایمیل توجه کنید.

صفحه فرودبرای افزایش فروش به کمک ایمیل مارکتینگ، لازم است که از صفحه فرود استفاده کنید. درنظر داشته باشید که صفحه اصلی وب‌سایت شما یک صفحه فرود به حساب نمی‌آید و در حد امکان باید مخاطب را محدود کنید تا عمل مورد نظر شما را انجام دهند.

نکات مهمی که باید در ایمیل مارکتینگ مد نظر داشت را نیز فراموش نکنید, اول اینکه ارسال اسپم را فراموش کنید؛ زیرا به برندینگ شما آسیب می‌رساند و تاثیر مثبتی نخواهد داشت.​ و مورد دوم اینکه بهینه سازی همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

 



ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید



ارسال دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

0 دیدگاه