0 نفر به این مطلب رای داده است.

1398-02-09 09:18:21

خلاصه این مطلب:

تبلیغات موبایلی در سال‌های اخیر تحولات گسترده‌ای را تجربه کرده است. بازاریابان موبایلی در گذشته تنها به ازای هر کلیک یا هر نمایش تبلیغ پول می‌پرداختند؛ اما با گذشت زمان، تبلیغات موبایلی نیز هدفمندتر شد و تبلیغات مبتنی بر عملکرد (performance-based) ایجاد شد. در واقع، در گذشته تبلیغات نصبی، هدف نهایی تبلیغات موبایلی بود.

آیا می دانید که شما به صورت میانگین هر چند دقیقه یک بار به تلفن همراه هوشمند خود نگاه می کنید و از آن استفاده می نمایید؟ بر اساس آمارهای ارائه شده توسط مرکز آمار و تحقیقات بین الملل ، افرادی که از تلفن های همراه هوشمند استفاده می نمایند در روز چیزی حدود 2617 بار به صورت میانگین گوشی تلفن همراه خود را لمس می کنند و جالب است بدانید که میانگین روزانه استفاده از تلفن همراه که توسط این موسسه تخمین زده شده است چیزی در حدود 145 دقیقه در روز می باشد.

خب به نظر می آید که برای بازاریابان دیجیتال خبر خوبی باشد ، زیرا اگر بخواهیم به این آمار و ارقام استناد کنیم اکنون زمان آن رسیده است که بازاریابی کاربران هدف از طریق تلفن های همراه را آغاز نماییم. جالب است بدانید که کاربران موبایل از جمله فعال ترین و در دسترس ترین کاربران به حساب می آیند و بازاریابی از جامعه هدف کاربران تلفن های همراه کاری آسان و در عین حال بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
مزیت کاربران هدف موجود در میان کاربران تلفن های همراه آن است که شما می توانید آنها را به سادگی از طریق اپلیکیشن های تلفن همراه بیابید و می توانید آنها را به سادگی مجاب کنید که از محصولات شما دیدن کنند و آنها را یکبار امتحان نمایند و سپس می توانید آنها را مجاب کنید که از شما خرید کنند و یا در مجموعه اعضای گروه ها و شبکه های شما عضو شوند.

بنابراین، تبلیغات موبایلی می‌تواند از جایگاه ویژه‌ای برای جذب مشتری برخوردار باشد. این نوع تبلیغات به برندها، آژانس ها و بازاریابان کمک می کند تا بتوانند سریعتر و راحتتر با مشتریان و کاربران خود ارتباط و تعامل برقرار کنند . همچنین تاثیر زیادی در سئو سایت دارد. در واقع هدف اصلی تبلیغات موبایلی، بهینه سازی تعاملات بین برندها و مشتریان می باشد. قبلا تنها روش تبلیغاتی از طریق موبایل، فقط اس ام اس بود که تمامی کاربران به آن دسترسی نداشتند و حتما باید آن را فعال می کردند.

یکی از مزیت های اصلی در تبلیغات موبایلی این است که موبایل و تبلت ها ابزارهای شخصی هستند یعنی یک موبایل، یک کاربر واحد دارد. از این رو هدفمند سازی تبلیغات راحت تر خواهد بود و می توان با توجه به کاربران، محتوای مناسب هر کدام را ارسال کرد. این مساله باعث راه اندازی کمپین های تبلیغات موبایلی موثرتر با توجه کاربران می گردد.

حال به سیر تحولات تبلیغات موبایلی می پردازیم که یکی از تاثیرگذارترین پدیده های قرن حاضر می باشد.

تبلیغات موبایلی در سال‌های اخیر تحولات گسترده‌ای را تجربه کرده است. بازاریابان موبایلی در گذشته تنها به ازای هر کلیک یا هر نمایش تبلیغ پول می‌پرداختند؛ اما با گذشت زمان، تبلیغات موبایلی نیز هدفمندتر شد و تبلیغات مبتنی بر عملکرد (performance-based) ایجاد شد. در واقع، در گذشته تبلیغات نصبی، هدف نهایی تبلیغات موبایلی بود، اما امروزه تعاملات کاربر با اپلیکیشن پیش از نصب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. تعریف کمپین‌های CPA با هدف درست، نیازمند بررسی کل قیف بازاریابی و شناخت دقیق سفر مشتری در موبایل است. بازاریابان برای اینکه بتوانند تبلیغات موفق‌تری داشته باشند، باید جزئیات سفر هر یک از کاربران در موبایل را درک کنند.

مدیریت تمامی مراحل سفر مشتری (Customer Journey) در موبایل

کسب‌وکارها باید برای داشتن تبلیغات موبایلی موثرتر، جزئیات سفر هر یک از مخاطبان خود در موبایل (سفر موبایلی) را درک کنند. این کار به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا فعالیت درستی را به عنوان هدف کمپین‌های CPA تعریف کنند و بهترین کمپین CPA را تجربه کنند. در این صورت، کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از تبلیغات CPA مناسب، کاربران خود را به فعالیت و تعامل پیوسته تشویق کنند و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنند.

سفر واقعی مشتری

توسعه‌دهندگان و بازاریابان اپلیکیشن‌های موبایل همواره در تلاش برای جذب مشتریان ارزشمند و فعال هستند. آنها باید برای رسیدن به این هدف، کاربران را از طریق یک قیف بازاریابی به سمت هدف و فعالیت مورد نظر هدایت کنند. مسیر تبدیل به یک کاربر واقعی، یک فرایند خطی نیست.

تبلیغات مبتنی بر عملکرد (Performance-based Mobile Ad)

صنعت اپلیکیشن‌های موبایل به صورت پیوسته در حال تغییر است تا کاملاً به یک صنعت مبتنی بر عملکرد تبدیل شود.

بازاریابان در بازه زمانی ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱، برای خرید جایگاه تبلیغاتی تلاش می‌کردند و تعرفه این کمپین‌ها به صورت هزینه به ازای هر کلیک (CPC)، هزینه به ازای هر نمایش تبلیغ (CPM) و قیمت ثابت برای خرید جایگاه تبلیغاتی (Flat fees) بود. استراتژی مورد استفاده آنها، دادن جایزه‌های مجازی (مثلاً سکه بازی) به کاربران به ازای نصب اپلیکیشن بود.

تمرکز اصلی بازاریابان در بازه زمانی ۲۰۱۲ تا کنون، پرداخت هزینه به ازای هر نصب (CPI) است. آنها در این دوره، رویکرد خود را از کمیت نصب به کیفیت نصب تغییر داده‌اند و دیگر از تبلیغات نصبی جایزه‌ای استفاده نمی‌کنند.

تمرکز اصلی بازاریابان از سال ۲۰۱۳ تا کنون، بدست آوردن نصب‌های باکیفیت است. استراتژی آن‌ها در این دوره، افزایش نرخ بازگشت سرمایه و خرید جایگاه‌های تبلیغاتی (Media Buying) است. پرداخت به ازای فعالیت دلخواه (CPA)، پرداخت به ازای تعامل مجدد کاربر (Cost Per Re-engagement) و پرداخت‌های نصبی بهینه (Adjusted CPI)، مدل‌های قیمت‌گذاری مورد استفاده در این دوره هستند.

مقایسه مدل‌های CPI و CPA

اغلب کسب‌وکارها تمایل بیشتری به استفاده از مدل CPI دارند، در حالی که اگر به درستی و با در نظر گرفتن سفر مشتری در موبایل از مدل CPA استفاده کنند، بهتر می‌توانند هزینه‌های خود را مدیریت کنند و تبلیغات موثرتر و مقرون‌ به صرفه‌تری داشته باشند.

تمرکز بر کیفیت کمپین‌ها

ترکرها می‌توانند به بازاریابان کمک می‌کنند تا از طریق دنبال کردن مراحل مختلف سفر مشتری، احتمال نرخ تبدیل کمپین‌ها را زودتر مشخص می‌کنند و به کمپین‌های موثرتر بودجه اختصاص می‌دهند.

جهت تبلیغات موبایلی با ما همراه باشید.



ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید



ارسال دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

0 دیدگاه