0 نفر به این مطلب رای داده است.

1397-09-11 08:14:18

خلاصه این مطلب:

بازاریابی ویروسی یا همان وایرال مارکتینگ (Viral Marketing)، زمانی اتفاق می‌افتد که استراتژی یک کسب و کار این باشد که مخاطبان خود را تشویق به انتقال پیام بازاریابی خود کند. این روش، شباهت بسیاری با منتشر شدن ویروس در محیط اطراف دارد

در این مقاله قصد داریم در مورد بازاریابی صحبت کنیم آن هم از نوع ویروسی, همه ما کم و بیش با عملکرد ویروس آشنا هستیم و میدانیم که ویروس ها قابلیت پخش شدن و نفوذ کردن دارند.

بازاریابی ویروسی یا همان وایرال مارکتینگ (Viral Marketing)، زمانی اتفاق می‌افتد که استراتژی یک کسب و کار این باشد که مخاطبان خود را تشویق به انتقال پیام بازاریابی خود کند. این روش، شباهت بسیاری با منتشر شدن ویروس در محیط اطراف دارد و دقیقاً به همین دلیل است که نام ویروسی یا وایرال بر روی آن گذاشته شده است. در واقع، تنها تفاوت این ویروس با سایر ویروس‌ها این است که در بازاریابی محتوا، ویروس شما از جنس محتوا است (و در دنیای دیجیتال زندگی می‌کند.)

 

همانطور که متوجه شدید، رمز موفقیت یک کمپین بازاریابی ویروسی، در انتشار محتواهایی است که همانند ویروس‌ها، هزاران و بلکه میلیون‌ها بار تکثیر می‌شوند.

شاید بتوان گفت که پایه و اساس بازاریابی ویروسی، انتشار اطلاعات به صورت دهان به دهان است، اما فناوری‌های مدرن و جدید مبتنی بر اینترنت، بسترهای بسیار مناسبی را جهت توزیع دیجیتال محتوای ویروسی فراهم آورده‌اند و امروزه، بهترین روش برای بازاریابی ویروسی، استفاده از اینترنت محسوب می‌شود.

 

شاخص های استراتژی وایرال مارکتینگ

این نکته را بپذیرید که برخی از استراتژی های بازاریابی ویروسی بهتر از موارد دیگر عمل می کنند. در ادامه 6 مورد از المان های اساسی وایرال مارکتینگ که لازم است در شاخص های استراتژی وایرال مارکتینگ خود آنها را به کار ببندید را معرفی خواهیم کرد. اگر قرار باشد استراتژی بازاریابی ویروسی موفقیت آمیز باشد لازم است تمام این موارد در آن لحاظ شود، اینگونه بازاریابی ویروسی شما قدرتمندتر خواهد بود و تحقق هدف ممکن تر می شود.

 

محتوای بازاریابی ویروسی از چه نوعی است؟

نوع محتوا در بازاریابی ویروسی چندان مساله مهمی نیست. محتوای ویروسی شما می‌تواند یک مقاله جذاب باشد، یا یک توئیت متفاوت، یا شاید یک آهنگ کوتاه یا یک بازی کم حجم. اما نکته بسیار مهمی که همواره بایستی در نظر داشت این است که محتوای ویروسی هر چیزی که باشد، باید افراد را تشویق کند تا آن را با سایرین به اشتراک بگذارند. هر میزان تعداد افرادی که پیام ویروسی شما را دریافت می‌کنند بیش‌تر باشد، محتوای شما ویروسی‌تر و اثربخشی آن بیشتر خواهد بود.

در مقالات بعدی به بررسی مفصل در این باره خواهیم پرداخت.

جهت تبلیغات موبایلی با ما همراه باشید.



ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید



ارسال دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

0 دیدگاه