0 نفر به این مطلب رای داده است.

1397-10-20 07:17:12

خلاصه این مطلب:

شاید تا بحال برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که پس ازجستجو در گوگل پلی یا اپ‌استور، بعضی نرم افزارها بالاتر از دیگر اپلیکیشن‌ها نمایش داده می‌شوند؟ در پاسخ باید بگوییم این نتایج از دو طریق بدست می آید.

بهینه سازی اپلیکیشن برای اپ‌استورها

شاید تا بحال برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که پس ازجستجو در گوگل پلی یا اپ‌استور، بعضی نرم افزارها بالاتر از دیگر اپلیکیشن‌ها نمایش داده می‌شوند؟

در پاسخ باید بگوییم این نتایج از دو طریق بدست می آید, بعضی از نتایج صدر لیست از طریق تبلیغات جایگاه خود را بدست می آورند و در صدر لیست نمایش داده می‌شوند اما بقیه نتایج با رعایت تکنیک‌هایی خاص و به کمک الگوریتم های ASO موفق شده‌اند جایگاه خود را بهبود ببخشند.

همانند بسیاری از الگوریتم های سئو که توضیح دقیقی از شیوه کار آن‌ها به بیرون درز نمی‌کند، درباره الگوریتم های ASO نیز اطلاعات دقیقی در دست نیست بلکه تمام فاکتورها و پیشنهادات به صورت تجربی بدست آمده‌اند.

هدف از ASO چیست؟

حال بیایید برای این که بیشتر با مفهوم ASO آشنا شویم, در مورد اهداف آن صحبت کنیم. 

در بیشتر مواقع هدف نهایی از ASO، افزایش تعداد دانلود‌های اپلیکیشن است. اما در کنار این قضیه، ممکن است ASO با اهداف دیگری نیز انجام شود. مانند

  • کاهش هزینه‌های جذب کاربر: منتشر کننده اپلیکیشن می‌تواند به جای هزینه تبلیغات برای جذب مخاطب، به صورت ارگانیک و با هزینه کمتری اقدام به جذب مخاطب کند.
  • افزایش سود اپلیکیشن: تحقیقات نشان داده است نتایج بالا تر جستجو ها در استور، از دیدگاه کاربران معمولا با ارزش‌تر از نتایج پایین‌تر هستند. پس کاربران ترجیح می‌دهند برای یک اپلیکیشن که در بالای لیست قرار دارد مبلغ بیشتری پرداخت کنند!
  • جذب مجدد کاربران پیشین(Re Marketing)و کاهش نرخ ریزش کاربران(Churn Rate): وجود اپلیکیشن در نتایج بالاتر باعث می‌شود کاربران پیشین شما با سرچ کلمه کلیدی مجدداً بتوانند شمارا پیدا کنند.
  • افزایش نرخ تعامل مخاطب (Engagement Rate): با حضور در نتایج بالاتر در اپ‌استورها، علاوه بر نصب‌های بیشتر، تعداد بیشتری کامنت و همچنین اشتراک‌گذاری نیز دریافت کنید.
  • افزایش کاربران فعال: کاربرانی که از طریق تبلیغات با یک اپلیکیشن آشنا می‌شوند در بسیاری از مواقع پس از نصب یک اپلیکیشن هرگز از آن استفاده نمی‌کنند؛ چرا که با خود فکر می‌کنند: فعلا نصب می‎کنم، هرگاه لازم شد از آن استفاده می‎کنم! درحالی که کاربرانی که با جستجو به یک اپلیکیشن رسیده‏‎اند نیازمند خدمات آن هستند پس بلافاصله شروع به استفاده از اپلیکیشن می‎کنند.                                       
  • ۱۰ فاکتور مهم ASO در اپ‌استور اپل
  • نام اپلیکیشن
  • وجود ترجمه مناسب از صفحه محصول برای مناطق مختلف جغرافیایی (Localized Product Page)
  • امتیاز های داده شده به اپلیکیشن از طرف مشتریان
  • توضیحات اپلیکیشن
  • تعداد نظرات کاربران
  • تعداد نصب فعال
  • کلمه‌های کلیدی
  • وجود اسکرین‌شات از اپلیکیشن
  • آیکون منحصر به فرد
  • میانگین تعداد نصب اپلیکیشن در مقایسه با میانگین کلمه کلیدی                                                                                                                                                                       
  • ۱۰ فاکتور مهم ASO در گوگل پلی
  • نام اپلیکیشن (پس از نام اصلی محصول می‌توان از کلمه کلیدی اصلی آن نیز استفاده کرد. مانند: Telegram Messenger)
  • وجود ترجمه مناسب از صفحه محصول برای مناطق مختلف جغرافیایی (Localized Product Page)
  • امتیاز های داده شده به اپلیکیشن از طرف مشتریان
  • تعداد نظرات کاربران
  • تعداد نصب فعال
  • توضیحات محصول (در بخش میانی صفحه محصول)
  • آیکون منحصر به فرد
  • وجود اسکرین‌شات از اپلیکیشن
  • طرح گرافیکی (تصویر بالای صفحه محصول)
  • توضیحات کوتاه اپلیکیشن                                                                                                                                                                                                                     

    فاکتور هایی دیگر از ASO در گوگل پلی

  • قرار دادن ویدیو از محصول (می‌توان ویدیو هارا در زبان های متفاوت بسته به منطقه جغرافیایی کاربر).
  • بروزسانی های مرتب اپلیکیشن و بهینه‌سازی آن برای آخرین نسخه های اندروید.
  • پاسخگویی به پرسش‌ها و مشکلات کاربران در کامنت‌ها
  • عدم شباهت نام اپلیکیشن به اپلیکیشن‌های دیگر و همچنین عدم کپی برداری از آیکون آن‌ها.
  • توجه کنید نام محصول حتما در آدرس صفحه (URL) ظاهر شود، همچنین سعی کنید از کلمات کلیدی در آن استفاده کنید.
  • گفته می‌شود اگر تیم برنامه‌نویسی (Developer) دارای اپلیکیشن های موفقی در تاریخچه گوگل پلی خود باشد امکان بالا آمدن اپلیکیشن های بعدی آن تیم نیز زیاد خواهد بود.                                                                                                                                                                                                                                                                                          جهت تبلیغات موبایلی با ما همراه باشید.



ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید



ارسال دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

0 دیدگاه