0 نفر به این مطلب رای داده است.

1398-02-09 09:08:25

خلاصه این مطلب:

برای تبلیغات در تلگرام روش‌های مشخصی وجود دارد که هر کدام هزینه و دستاوردهای متفاوتی دارند. اما این به آن معنا نیست که هر چقدر بیشتر هزینه کنید نتیجه بهتری می‌گیرید؛ بلکه بهتر است روش‌های مختلف تبلیغات در تلگرام را به خوبی بشناسید و بعد از آن با توجه به نیازهای خود اقدام به تبلیغات کنید.

همانطور که در مقاله ای که با عنوان "10 روش تبلیغ اینترنتی" برایتان درباره انواع تبلیغات اینترنتی صحبت کردیم حال در این مقاله می خواهیم درباره یکی از پرکاربرد ترین روش تبلیغات اینترنتی ومزایای آن صحبت کنیم. در این مقاله به بررسی تبلیغات در شبکه های اجتماعی می پردازیم.با ما همراه باشید.

از آنجاییکه امروزه بیشتر کسب و کارها برای موفقیت در کار خود و کسب درآمد بیشتر نیاز به تبلیغات گسترده دارند و به دنبال جایی برای درج تبلیغات خود میگردند, شبکه های اجتماعی بعنوان محل هایی پر بازدید یکی از بهترین انتخاب ها برای گذاشتن تبلیغات با کمترین هزینه و در تمام ساعات شبانه روز و همیشه در دسترس می باشند.

اگر شما نیز برای تبلیغ کسب و کار خود نیاز به تبلیغات دارید حتما این مقاله را مطالعه کنید.

 برای تبلیغات در تلگرام روش‌های مشخصی وجود دارد که هر کدام هزینه و دستاوردهای متفاوتی دارند. اما این به آن معنا نیست که هر چقدر بیشتر هزینه کنید نتیجه بهتری می‌گیرید؛ بلکه بهتر است روش‌های مختلف تبلیغات در تلگرام را به خوبی بشناسید و بعد از آن با توجه به نیازهای خود اقدام به تبلیغات کنید.

آموزش تبلیغات در تلگرام با معرفی انواع روش‌های تبلیغ در تلگرام:

ساخت یک کانال تلگرامی وقت چندانی از شما نمی‌گیرد؛ اما بعد از سپری کردن این چند دقیقه راه جدیدی برای بازاریابی و توسعه کسب و کار شما شروع می‌شود. راهی که می‌تواند به یک تجربه تلخ یا شیرین تبدیل شود. علاوه بر رعایت راهکارهای اصولی مدیریت کانال تلگرامی، تبلیغات هم نقش اساسی در رشد کانال تلگرامی شما دارد.

اما سوال اینجا است که برای تبلیغات در تلگرام چه راه و روشی را به کار ببریم؟ ما در این مطلب سعی می‌کنیم انواع روش‌های تبلیغ در تلگرام را توضیح دهیم و مزیت‌های هر کدام را بررسی کنیم. در نهایت با مطالعه این مطلب این شما هستید که با توجه به نیاز و شرایط کسب و کار خود راهکار مناسب برای تبلیغات در تلگرام را انتخاب می‌کنید.

تبلیغات بر حسب تعداد بازدید پست (View)

وقتی اسم تبلیغات گسترده یا تبلیغات بازدیدی در تلگرام می‌آید یعنی شما هزینه تبلیغات را بر اساس عددی که در پایین پست به عنوان شمارشگر تعداد بازدید به نمایش در می‌آید پرداخت خواهید کرد. در این نوع از تبلیغ، کانال‌های انتشار پست به طور دقیق مشخص نمی‌شود. برای بهبود تاثیر این نوع تبلیغات بهتر است با توجه به نوع محصول یا خدمات خود، موضوعیت و سبک کانال‌های تبلیغ کننده را تعیین کنید.

تبلیغات بازدیدی در تلگرام یکی محبوب‌ترین نوع تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است. تبلیغ گسترده یا بازدیدی به دلیل آنکه یک پست می‌تواند در چندین کانال منتشر شود. محاسن و معایب خاص خود را دارد. از جمله محاسن این سبک از کمپین تبلیغاتی در تلگرام این است که برای راه اندازی آن نیاز به صرف هزینه‌های سنگین نیست.

اگر به دنبال تبلیغات مطمئن و با کیفیت برای  کسب و کار خود هستید سامانه ای 98 را از دست ندهید.

تبلیغات در ساعات اوج توجه(engagment)

انتشار پست تبلیغاتی شما در حدود ساعت ۲۱ تا ۲۳ می‌تواند باعث جلب توجه بیشتر به محتوای پست شما شود. علاوه بر ساعت انتشار پست، اگر تبلیغ شما به عنوان آخرین پست‌های کانال برای مدتی باقی بماند میزان جلب توجه و نرخ جذب پست به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

این دو مزیت، یعنی ساعت انتشار پست و آخرین پست بودن باعث می‌شود نرخ جذب پست شما بالا برود در صورتی که این موضوع الزاما بر تعداد بازدیدکنندگان پست تاثیری ندارد. همین موضوع باعث می‌شود رعایت این موارد باعث افزایش نرخ تبلیغات شود.

این نوع از کمپین‌های تبلیغات در تلگرام برای کسب و کارهایی مناسب است که قصد افزایش اعضای کانال خود را دارند و یا می‌خواهند تعداد نصب اپلیکیشن خود و یا تعداد کلیک بر روی بنر را افزایش دهند.

تبلیغ در کانال‌های معروف و پربازدید (pay per choise)

کانال‌های معروف تلگرام بیشترین ضریب نفوذ را در بین اعضای این پیام رسان محبوب دارند. وقتی نگاهی به لیست کانال‌های هر اکانت تلگرامی می‌اندازیم، تقریباً اسامی ثابتی از کانال‌های معروف را مشاهده خواهید کرد. وقتی قصد برندینگ و تبلیغات در سطح وسیع را داشته باشید. بهترین راه این است که محتوای تبلیغاتی خود را به دست این کانال‌ها بدهید.

وقتی اسم از کانال‌های معروف تلگرام می‌آوریم، منظورمان یک یا دو کانال خاص نیست؛ بلکه منظور ما کانال‌هایی که است که تعداد ممبر، نرخ جذب یا بازدید بالایی دارند. این دستاوردها می‌تواند به خاطر موضوع تخصصی، محتوای با کیفیت، تمرکز بر روی یک جغرافیا و محبوبیت رسانه ای یک کانال باشد.

به هر حال اگر قصد تمرکز بر روی برندینگ و دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی را دارید. pay per choise یا تبلیغات بر روی کانال‌های انتخابی می‌تواند گزینه مطلوبی برای شما باشد. برای انتخاب سکوهای انتشار خود می‌توانید مدتی فعالیت کانال‌های مد نظر خود را زیر نظر بگیرید و مخاطب نهایی کانال را با مخاطبان هدف برند خود تطبیق دهید.

تبلیغات کلیکی در تلگرام

روش دیگری در تبلیغات تلگرام وجود دارد که به صورت کلیکی انجام می‌شود. این روش تبلیغاتی توسط سامانه‌های تبلیغات در تلگرام پیاده‌سازی شده و هنگام استفاده از آنها، شما بر اساس قیمت هر کلیک، بودجه کلی تبلیغات تلگرام‌تان را تعیین می کنید. همچنین، این روش تبلیغات تلگرام به شما امکان می دهد تا تبلیغ خود را تنها در کانال‌هایی که موضوعی مرتبط با فعالیت‌تان دارند، منتشر کنید.

ویژگی مثبت تبلیغات کلیکی تلگرام این است که شما تنها بابت کلیکی که بر روی لینک تبلیغ‌تان انجام می‌شود هزینه می‌پردازید. به این ترتیب، بازدهی تبلیغات‌تان افزایش پیدا می‌کند. با این حال، این نوع تبلیغ در تلگرام نیز، یک مشکل کوچک دارد: اگر سامانه تبلیغ کننده نظارت درستی بر روی کانال‌های خود نداشته باشد، ممکن است کلیک‌های غیر واقعی بسیاری بر روی لینک تبلیغ‌تان صورت بگیرد. همین موضوع باعث می شود تا بازدهی مورد نظر خود را دریافت نکنید.

تا یادمان نرفته این را هم به شما بگوییم که تبلیغات کلیکی چندان برای افزایش اعضای یک کانال مناسب نیست. چرا؟ چون برای شمارش تعداد کلیک، کاربر باید از تلگرام خارج شود، وارد سایت ارائه دهنده خدمات تبلیغاتی شود و دوباره به اپلیکیشن تلگرام باز گردد. اما برای تبلیغات یک وب سایت یا اپلیکیشن موبایل می‌تواند مناسب باشد.

حالا هزینه‌های این نوع تبلیغات به چه صورت است؟ قیمت هر کلیک در بیشتر سامانه‌های تبلیغات تلگرام، از 200 تومان شروع می شود و تا هر مبلغی که خودتان می خواهید قابل ارتقا است.

تبلیغات ثابت و ساعتی تلگرام

مدل دیگر تبلیغاتی که کم کم دارد در تلگرام محبوب می‌شود، تبلیغات ثابت و ساعتی است. یعنی همان روش متداول تبلیغاتی در تمام جهان. شما یک مبلغ به کانال‌های تلگرام یا مجری تبلیغات خود پرداخت می‌کنید و در عوض تبلیغات شما برای ۱۲ یا ۲۴ ساعت در کانال های مختلف منتشر خواهد شد. خوبی این روش هم مشخص است: دیگر شما درگیر بازدید، کلیک و ممبر نیستید!

لازم است بگوییم اگر قصد دارید تبلیغ ۱۲ ساعته خود را منتشر کنید، باید به فکر زمان هم باشید. یعنی باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید تبلیغ‌تان صبح یا شب منتشر شود. ساعت متداول اولی از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب و برای دومی بر عکس است. همانطور هم که حدس زده‌اید، تبلیغات شبانه هزینه کمتری برای شما خواهد داشت.

هزینه تبلیغات ثابت اصلاً مشخص نیست و بستگی به خیلی فاکتورهای مختلف دارد. تعداد اعضای کانال، موضوع کانال و میزان هدفمند بودن تبلیغات و ... اما حدوداً قیمت این نوع تبلیغات در یک کانال معمولی از ۲۰ هزار تومان شروع می‌شود.

جهت تبلیغات موبایلی با ما همراه باشید.



ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید



ارسال دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

0 دیدگاه