0 نفر به این مطلب رای داده است.

1398-02-09 08:55:04

 در ابتدا بیایید کمی درباره ماهیت کمپین تبلیغاتی صحبت کنیم, اینکه اصلا کمپین تبلیغاتی چیست و چه می خواهد بکند. باید گفت که کمپین تبلیغاتی به معنای استفاده از کانال های مختلف برای رساندن پیام تبلیغاتی است. یک پیام یکسان با تمی مشترک از طریق رسانه های مختلف که در برخی مواقع ثابت هستند، به اشتراک گذاشته می شود. چارچوب زمانی کمپین های تبلیغاتی عموما ثابت بوده و به خوبی تعریف می شوند.

در یک تعریف دقیق تر باید گفت که کمپین تبلیغاتی در واقع طراحی سیستم تبلیغاتی چندجانبه است که پس از انتخاب هدف کمپین و مخاطبین هدف با زمانبندی و بودجه‌بندی مناسب بتواند پیام مناسب و تاثیرگذاری را به مخاطبان ارسال کند به صورتی که ارتباط با مشتریان و جلب اعتماد در فضایی گسترده تر انجام پذیرد.

خب از همین تعریف برمی آید که قرار است از هر آنچه داریم برای گرفتن ارتباط با مشتریان خود استفاده کنیم…تبلیغات موبایلی و تلفنی ، بیلبورد ، رسانه های صوتی و تصویری ، جراید ، تبلیغات دیجیتال و …قطعا می دانید که بسته به شرایط و جنس تبلیغات غالبا هر مشتری از طریق یک رسانه ارتباط بهتری با پیام شما برقرار میکند…

 اما اجرای کمپین تبلیغاتی مانند انجام هر کار دیگری نیاز به انجام یکسری مراحل دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. هرچند این نکات ممکن است که با مراحل آن دارای اشتراکاتی باشند اما باید قبل از به فکر افتادن برای راه اندازی یک کمپین آن ها را بدانید و به کار ببرید.

نکات راه اندازی کمپین تبلیغاتی

شناسایی مخاطبین خود

همانطور که دربالا بیان شد، یکی از اولین مراحل طراحی کمپین تبلیغاتی، تعیین بازار هدف است. شما باید مشخص کنید که به دنبال چه نوع مشتریانی هستید و بسته به آن ها از چه نوع زبان و ادبیاتی باید استفاده کنید. هدف کمپین این نیست که بتواند تمامی افراد را جذب کند، بلکه هدف آن جذب افرادی است باعث سوددهی شرکت شوند و محصولات مناسب آن ها می باشد، است.

استفاده از عکس

عکس از مهمترین علائم برای جذب کاربران است. عکس ها می توانند نقش مهمی را در تبلیغات و گسترش کسب وکار شما ایفا کنند. اگر دقت کنید، بسیاری از شرکت ها برای هر نوع محصول یا تبلیغات خود از یک بسته بندی وطرح خاص استفاده می کنند. ویژگی که این طرح باید داشته اول اینکه لوگو شرکت اصلی در آن قرار گرفته باشد، از عکس های ساده استفاده شود و همچنین کاربران به راحتی با دیدن آن متوجه نوع کالا یا مفهوم تبلیغاتی شوند.

پرداخت هزینه لازم

بارها بیان شده است که تبلیغات پرداخت هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است، البته اگر به درستی و براساس اصول آن انجام شود. یک کمپین تبلیغاتی موفق نه تنها می تواند با صرفه جویی هزینه های شما شود بلکه باعث درآمد زایی و فروش بیشتر محصولات و خدمات نیز می شود. برای همین اگر اصول راه اندازی کمپین را به درستی اجرا نمایید، لازم نیست که نگران هزینه کردن باشید. بنابراین اگر درآمد مشخصی داشته باشید، بسته به آن می توانید بودجه مناسبی را تخصیص دهید ولی اگر درآمد شما بسته به فصل تغییر می کند و دچار افزایش و کاهش می شود، باید بودجه خود را به درستی کنترل کنید. متاسفانه بعضی از افراد در هنگام افت فروش با افزایش هزینه در تبلیغات سعی در رشد فروش خود دارند در صورتی که شاید ندانند آن فصل بدترین فصل فروش برای همه افراد است و اجرای کمپین تبلیغاتی در آن موقع مناسب نباشد.

شناسایی مکان درست تبلیغات

مجله، روزنامه و حتی برنامه های تلویزیونی شاید از نظر شما برای تبلیغات خیلی خوب باشد ولی ممکن از نظر مخاطبان مناسب نباشد. تعیین مکان درست تبلیغات خیلی مهم است. یکی از مواردی که در شناسایی کاربران باید به آن ها دقت کنید، این است که آن ها در طول روز بیشتر از چه رسانه ای برای دریافت اخبار و اطلاعات روزمره استفاده می کنند و سپس سعی کنید با یک برنامه زمانی مناسب در این شبکه ها تبلیغ کنید.

به شما پیشنهاد میکنیم انجام تبلیغات خود را به ما بسپارید، ما با سامانه تبلیغات موبایلی ای 98 مکان درست تبلیغات کسب و کار شما را پیدا کرده و تبلیغات شما را با همان کیفیتی که بخواهید انجام میدهیم.

دامنه فعالیت های خود را متنوع کنید

یک مثلی وجود دارد که بیان میکند " هیچگاه تمامی تخم مرغ ها را در یک سبد قرار ندهید" هرکسی که قصد دارد در حوزه بازاریابی اینترنتی فعالیت کند، باید با مفهوم این مثل آشنا باشد. نباید تمام بودجه و تلاش خود را صرف یک کانال تبلیغاتی یا یک محصول کنید. همه ایده های ناب را برای یک کمپین تبلیغاتی به کار نبرید و سعی کنید در هر کمپین، ایده و رسانه های مختلفی را به کار ببرید.

قبل از اجرا تبلیغات خود را مورد آزمایش قرار دهید

قبل از اجرا باید کمپین تبلیغاتی خود را مورد آزمایش قرار دهید. بهتر است که از تعدادی افراد دعوت کنید که تا در یک جمع خصوصی نظاره گر کمپین تبلیغاتی شما باشند. افرادی که دعوت می کنید بهتر است افراد عادی باشند و جز مخاطبان اصلی کمپین باشند. بررسی که آیا توانسته اید نظر آن ها با این نوع تبلیغ جذب کنید یا نه؟ بهتر است بعد از اتمام تبلیغ، به آن ها یک پرسشنامه ده سوالی بدهید و تقاضا کنید که آن را با دقت پرنمایند و اگر نظر خاصی داشتند در انتها بنویسند.

بررسی رقبای خود

یکی از مهمترین نکات کلیدی در هر تبلیغ، بررسی کمپین تبلیغاتی رقیب ها می باشد. مزایای و ضعف ها، مکان تبلیغ، زمان تبلیغ و غیره را مورد بررسی قرار دهید.

کنترل و نظارت بر کمپین خود

در هنگام اجرا و بعد از اجرا باید میزان فروش محصولات خود را بررسی کنید. آیا این کمپین تبلیغاتی شما به برندسازی فروشگاه تان کمک کرده است یا خیر؟ در واقع باید تعیین کنید که کدام عنصر و المان بیشترین تاثیر را در جذب کاربران داشته است.

جهت تبلیغات موبایلی با ما همراه باشید.



ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید



ارسال دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

0 دیدگاه