1 نفر به این مطلب رای داده است.

1400-02-24 14:46:07

پیام رسان تلگرام به عنوان یکی از پرمخاطب ترین پیام رسان ها در ایران، بستری بی نظیر و درخور توجه برای ایجاد کسب و کارهای خانگی و اینترنتی را فراهم آورده است، به گونه ای که به راحتی نمی توان از فضای ایجاد شده و ظرفیت نامحدود این بازار گذشت.

اگر به تازگی کانالی در تلگرام ایجاد کرده اید و قصد راه اندازی کسب و کاری در این حوزه را دارید قطعاً مطلع هستید، درآمد و فروش زمانی حاصل می شود که کانالی با تعداد ممبر بالا داشته باشید.

اما آیا افزایش ممبر کاری آسان است؟ خیر در واقع اصلی ترین دغدغه افرادی که قصد دارند با استفاده از تلگرام فروش و کسب درآمد یا کسب و کار و خدمات خود را معرفی کنند تعداد اعضای کانال یا گروه تلگرامشان می باشد.

در این مقاله قصد داریم روش های ساده،کم هزینه و در عین حال خلاقانه را برای افزایش ممبر تلگرام به شما معرفی کنیم.

1. به موضوع کانال خود علاقه مند باشید

اولین قدم در ایجاد کانال تلگرام انتخاب موضوع می باشد این قدم به قدری اهمیت دارد که ارزش فکر کردن برای چند روز یا حتی چند ماه را دارد. موضوعی انتخاب کنید که به آن علاقه مند باشید و کار تولید محتوا را با عشق و انگیزه انجام دهید. از انتخاب موضوعات تکراری و موضوعاتی که به آن علاقه ندارید پرهیز کنید زیرا به مرور زمان و هنگام رقابت با کانال های مشابه، نداشتن میل و انگیزه در نهایت به شکست کانال خواهد انجامید. هر چند تلاش شما بر این باشد که  موضوع مورد علاقه و پرمخاطبی را انتخاب کنید به طوری که هر چه موضوع عام تر  و خلاقانه تر باشد ممبر گیری آسانتر خواهد بود.

2. افزودن با دقت 200 نفر اول

در ابتدای ساخت و ایجاد کانال می توانید 200 نفر از کسانی که شما شماره آنها را دارید و آنها هم شماره شما را دارند به کانال خود اضافه کنید. این قابلیت از طرف تلگرام برای جهش و رشد ابتدایی کانال شما در نظر گرفته شده است. اما باید دقت کرد که فقط 200 نفر را می توانید با این روش به کانال خود اضافه کنید. پس به گونه ای خلاقانه افرادی را انتخاب کنید که احتمال بدهید به مطالب و محتوای کانال شما علاقه مند باشند زیرا افراد بدون اطلاع و اجازه قبلی به کانال اضافه شده اند و ممکن است به راحتی از کانال خارج شوند. پس کسانی را اضافه کنید که محتوای کانال شما برایشان جذاب باشد تا علاوه برخود، دیگران را هم به استفاده از کانال تشویق کنند.

3. هدف و موضوع مشخصی داشته باشید

مهمترین اصل در ایجاد و مدیریت کانال تلگرام، داشتن هدف و استراتژی مشخص است. به این ترتیب که یک موضوع برای خود تعریف کنید و تمام مطالب و محتوای خود را حول این موضوع منتشر کنید و از این شاخه به آن شاخه نروید زیرا با این کار ممبر گیری سخت و کاربران به مرور زمان از این تغییرات و گستردگی موضوع خسته می شوند و کانال شما را ترک خواهند کرد.

4. کاریزما داشته باشید

برای کانال خود لوگویی جذاب طراحی کنید. برای طراحی می توانید از نمونه های موجود ایده بگیرید و لوگویی خلاقانه و جذاب برای کانال خود طراحی کنید. برای طراحی لوگو می توانید از نرم افزارهایی مانند فتوشاپ، کورل و یا اپلیکیشن های لوگو ساز استفاده کنید.

اطلاعات پروفایل را تا جایی که می توانید کامل و مزایا، ویژگی ها و برتری های خود نسبت به دیگر رقبا را در قسمت توضیحات بیان کنید. به این ترتیب کاربران کانال و ممبرهای جدید می توانند با یک نگاه انگیزه،رسالت و هدف شما از ایجاد کانال را درک کنند. هر چه این قسمت هوشمندانه، قوی و مفید پر شود ماندگاری و وفاداری ممبران شما بیشتر خواهد شد.

5. کم اما با کیفیت

به دنبال تعدد پست و محتوای زیاد نباشید، کاربران به محتوای با کیفیت اهمیت می دهند نه محتوای تکراری و کم کیفیت. برای تولید محتوا وقت بگزارید و سعی داشته باشید محتوای با ارزش و اختصاصی خلق کنید. محتوایی خلاقانه،خاص و جدید که در هر کانالی یافت نشود اما به خاطر بسپارید کمال گرا بودن خوب نیست و هر روزه مطالبی را منتشر کنید و غیر فعال نباشید.اگر کانال جوک، سرگرمی و یا خبری دارید می توانید در هر موضوعی مطلب منتشر کنید ولی دقت داشته باشید در کانال های تخصصی اینگونه نیست و اگر مطالب کم ارزش و یا تکراری تولید کنید رفته رفته کاربران خود را از دست خواهید داد.

سعی کنید علاوه بر متن ویدیو و ویس منتشر نمایید. به خاطر داشته باشید که تصاویر اثر گذاری بیشتری نسبت به نوشته دارند پس در صورت امکان ویدیو، پادکست، اینفوگرافیک وتصاویر جذاب تولید و آنها را به اشتراک بگذارید.

از انتشار مطالب طولانی و خسته کننده خودداری نمایید و آموزش های طولانی را به بخش ها و قسمت های کوچکتر تقسیم کنید. تجربه نشان داده است کاربران شبکه های اجتماعی از خواندن مطالب طولانی یا تماشای ویدیوهای بلند خودداری کرده و جذب مطالب کوتاه و در عین حال مفید می شوند. پس حتی الامکان از تصویر به جای متن استفاده کنید. مطالب کوتاه و جذاب به سرعت در بین کاربران پخش می شوند.

 در هر تصویر و ویدیوی منتشر شده لوگو و در هر پست لینک جوین به کانال خود را درج کنید تا هنگام فوروارد و اشتراک گذاری در کانال ها و شبکه های اجتماعی دیگر کاربران علاقه مند به موضوع کانال شما بتوانند شما را پیدا کنند.

6. با کاربران خود تعامل داشته باشید

از نیروی بالقوه کاربران خود استفاده کنید. با آنها تعامل داشته باشید و با پرسش و پاشخ، نظرسنجی و بیان موضوعات مرتبط از آن ها اطلاعات و ایده بگیرد. از آن ها بخواهید برای شما محتوا تولید یا تجربیات خود را در زمینه مورد نظر بیان کنند. می توانید با کسب اجازه، مطالب و محتوای تولید شده را با نام آنها در کانال منتشر کنید.

به کاربران خود انگیزه بدهید. از روش های گوناگون برای انگیزه دادن به کاربران خود استفاده و کانال خود را از حالت یکنواختی خارج کنید. هر از گاهی مسابقه و یا چالشی را در کانال خود مطرح و به نفرات اول جایزه بدهید. ارزش مادی جایزه مهم نیست، کارت شارژ، فلش مموری، خدمات رایگان و هر آنچه که می توانید به عنوان هدیه و جایزه به کاربران خود اهدا کنید. همین کار ساده به اندازه کافی انگیزه ایجاد خواهد کرد.

7. در گروه های مرتبط عضو شوید

لیستی از دیگر گروه ها، بلاگ ها و انجمن های مرتبط با حوزه کاری خود تهیه کنید و سعی کنید در آنها حضوری فعال داشته باشید. به این ترتیب سعی کنید تا می توانید به پرسش ها و سوالات آنها پاسخ دهید و بعنوان منبع، کانال خود را معرفی نمایید.

8. کانال را به شبکه های اجتماعی لینک کنید

در تمام شبکه های اجتماعی که عضو هستید، در قسمت پروفایل، آدرس کانال را قرار دهید. اینستاگرام، توییتر، لینکدین، فیسبوک، آپارات و... محیطی پربازدید و مناسب برای ممبر گیری است.

9. از دایرکتوری ها استفاده کنید

از سایت های مرجع که بعنوان دایرکتوری کانال های تلگرامی شناخته می شوند استفاده کنید. در این سایت ها کانال ها بر اساس موضوع دسته بندی می شوند. این سایت ها مشابه دفترچه تلفن عمل می کنند و به کاربران کمک می کنند که کانال مورد نظر خود را پیدا کنند.  کافیست در این سایت ها عضو شوید و لینک کانال را درج نمایید.

برای مثال می توانید از دایرکتوری های زیر استفاده کنید:

  • tlgrm.eu
  • mychannels.ir
  • telegram-canal.ir
  • telechannels.me

خرید ممبر تلگرام

یکی از راحت ترین روش ها برای افزایش ممبر تلگرام این است که از شرکت های تبلیغاتی و ارائه دهندگان ممبر تلگرام، ممبر بخریم. قبل از خرید ممبر مطالعه مقاله "چرا باید ممبر تلگرام بخریم؟" را پیشنهاد می کنم.

 

در پایان امیدوارم از خواندن مقاله لذت برده باشید، قطعاً سوالات، دیدگاه و نظر شما برای ما قوت قلب و انرژی لازم برای ادامه کار خواهد بود.

 

 



ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید


وحید ناطقی
وحید ناطقی

علاقه مند به توسعه و طراحی وب


ارسال دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

0 دیدگاه