پیشنهاد ویژه برای کسب درآمد از خدمات ارزش افزوده تلفن همراه

0 نفر به این مطلب رای داده است.

1398-04-28 21:44:35

خلاصه این مطلب:

خدمات ارزش افزوده VAS یکی ازموفق ترین ابزارهای انتقال محتوا به مشترکان تلفن همراه می باشد. همراه اول با 55 میلیون مشترک یک بازار عالی برای خدمات ارزش افزوده تلفن همراه به حساب می آید. با وجود اينکه براي مصرف‌کنندگان تلفن‌هاي همراه سود بسياري دارد، درآمدزايي فراواني هم براي اپراتورهاي تلفن همراه به همراه داشته و قدرت و پتانسيل بالايي براي ايجاد کسب و کار در تمامي زمينه‌ها را دارا است.

در این مقاله قصد داریم به توضیح روش هایی برای ایجاد جریان های درآمدزایی سرویس های ارزش افزوده بپردازیم. اما در ابتدا باید ماهیت سرویس های ارزش افزوده را بررسی کنیم.  

خدمات ارزش افزوده

vas یا همان خدمات ارزش افزوده شامل مواردی غیر از خدمات استاندارد اپراتورها مانند تماس صوتی و پیامک معمول است. در خدمات ارزش افزوده تلفن همراه ابزارهایی مانند پیامک، تماس و دیتای مصرفی به‌عنوان ابزار ارائه خدمات استفاده می‌شود. 

به طور کلی صنعت ارزش افزوده تلفن‌همراه را می‌توان در ۳ گروه طبقه‌بندی کرد که عبارتند از: برنامه‌‌ها یا محتوا، تبلیغات و سرویس‌های بازاریابی.

که مهم‌ترین این موضوعات، شامل اخبار، مسابقات و رأی‌گیری، خدمات تماس از دست رفته و صندوق پستی، تبلیغات موبایلی، اطلاع‌رسانی، پرداخت موبایلی، تلویزیون آنلاین و OTT، پخش یا دانلود موسیقی، زنگ انتظار تماس، بازی آنلاین، خدمات ورزشی و اطلاع‌رسانی، خدمات استیکر و این قبیل سرویس‌ها می‌شود.

ما با تیم با تجربه ی خود در زمینه تبلیغات موبایلی این نیاز شما را در زمینه تجاری سازی و تبلیغات تخصصی برای سرویس های ارزش افزوده (VAS) برطرف میکنیم.

خدمات ارزش افزوده VAS یکی ازموفق ترین ابزارهای انتقال محتوا به مشترکان تلفن همراه می باشد. همراه اول با 55 میلیون مشترک یک بازار عالی برای خدمات ارزش افزوده تلفن همراه به حساب می آید. با وجود اينکه براي مصرف‌کنندگان تلفن‌هاي همراه سود بسياري دارد، درآمدزايي فراواني هم براي اپراتورهاي تلفن همراه به همراه داشته و قدرت و پتانسيل بالايي براي ايجاد کسب و کار در تمامي زمينه‌ها را دارا است.

پیامکهایی با موضوعاتی شبیه به ( برای عضویت در سرویس فوق کد ... را به سرشماره .... ارسال کنید ) که باعث می شود شما با ارسال کد محصول مورد نظر هزینه دریافت خدمات آن محصول را خودتان بپردازید و محتوای مورد نیاز خود را از آن شرکت خاص دریافت نمایید، از این دسته سرویس ها می باشند که امکان درآمد زایی برای اپراتور و تولیدکننده ایده را بوجود می آورند. بهترین راه درآمدزایی برای تولید کنندگان ایده های نوین و کسب و کارهای نوپا و بهترین راه برای دسترسی به محتوای مفید و متفاوت و تخصصی راه اندازی سرویس های ارزش افزوده می باشد. تنها کافیست کار را به متخصصین ما در سامانه ی، ای98 بسپارید.

 معرفی 4 پیشنهاد برای بازار vas ایران 

گرچه در چند سال اخیر، بازار خدمات ارزش افزوده تلفن همراه کشورمان در قالب خدماتی نظیر محتوای متنی مبتنی بر پیامک و آهنگ­های پیشواز، شکل اولیه­ ای پیدا نموده است، اما متاسفانه در حال حاضر، درصد بسیار پایینی از درآمد این خدمات (میانگین حدود ۵ درصد) به شرکت‌های تولیدکننده محتوا یا ارائه کننده خدمات ارزش افزوده تعلق می‌گیرد.

با مقایسه روند جهانی، به نظر می­رسد که بازار خدمات VAS کشورمان (چه در حوزه ارتباطات ثابت و چه در ارتباطات همراه)؛ هنوز به بلوغ مورد انتظار نرسیده است و این در شرایطی است که تعاریف و اصول جهانی VAS نیز در حال تغییر و تحول اساسی است. به عبارت دیگر، بازی­های آنلاین، تبلیغات سیار، تجارت همراه، پرداخت همراه و Appها از مهم­ترین خدمات نوین ارزش افزوده محسوب می­شوند که به صورت بالقوه قادر به خلق جریان­های درآمدزایی میلیارد دلاری در فضای کسب و کار کشورمان هستند. برای تحقق این فرصت بالقوه، چهار پیشنهاد زیر را می­توان مطرح نمود:

۱) واقعیت جهانی نشان می­دهد که اگر شرکت­های همراه اول، ایرانسل و رایتل، دغدغه افزایش فرصت­های درآمدزایی در حوزه VAS و مقابله با کاهش درآمدهای صوتی در سال­های آتی را دارند، ضروری است تا مدل تسهیم درآمد خود را مشابه مدل تجاری ودافون هند تغییر دهند. اصلاح مدل تسهیم درآمد، این اپراتورها را قادر خواهد ساخت تا توسعه­ دهندگان برنامه­ های کاربردی و ارائه ­دهندگان محتوای بیشتری را جذب و حفظ کنند، چرا که تنها با حضور فعالانه­ تر این بازیگران کلیدی؛ می­توان امید داشت تا چرخه درآمدزایی خدمات VAS در کشور راه بیفتد.

در مقالات آتی به بررسی مدل تجاری وادفون هند خواهیم پرداخت.

۲) رونق:کسب و کار مبتنی بر خدمات ارزش افزوده مخابراتی؛ یکی از راهکارهای کلیدی در حل مسائل و چالش­های اقتصادی و افزایش اشتغال­ و کارآفرینی در کشور محسوب می­شود که باید بیشتر روی آن تمرکز شود.

۳) سهم دولت از درآمدهای خدمات تلفن همراه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل؛ به ترتیب ۲۸٫۱، ۲۸٫۱ و ۲۳٫۶ درصد است که در این خصوص، فرقی میان خدمات پایه و ارزش افزوده وجود ندارد. با توجه به اینکه در خدمات ارزش افزوده تلفن همراه، درآمد میان چند دسته از بازیگران تقسیم می­شود؛ کاهش سهم درآمدی دولت از خدمات ارزش افزوده تلفن همراه؛ می­تواند نقش مهمی در افزایش سهم درآمدی شرکت­های فعال در حوزه VAS و توسعه سریع­تر این بازار داشته باشد.

۴) بدون شک، با ایجاد یک نگرش صنفی و متحدالشکل؛ با حضور تمامی شرکت­ها و موسسات فعال در هر یک از حوزه­ های تولید، جمع­ آوری و عرضه محتوا، ارائه راه کار و خدمات ارزش افزوده جهت عرضه به اپراتورها یا کاربران شبکه­ های مخابراتی؛ می­توان شرایط مناسب­تری را برای خلق فرصت­های جدید درآمدزایی خدمات VAS در کشور فراهم آورد.

تخصص ما، تبلیغات شماست.

ایدی تلگرام جهت هماهنگی تبلیغات: rayan_ads@ 

 



ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید



ارسال دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

0 دیدگاه