بهترین اندازه‌ها برای تبلیغات بنری موبایلی

0 نفر به این مطلب رای داده است.

1397-12-11 05:42:59

خلاصه این مطلب:

اندازه‌ی تبلیغ برای نمایش در موبایل عامل مهمی در تأثیرگذاری و عملکرد آن است. هرچه اندازه کوچکتر باشد، سخت‌تر می‌تواند توجه کاربر را جلب کند و تعامل ایجاد کند.

در این مقاله قصد داریم درباره بهترین اندازه برای تبلیغات بنری موبایلی صحبت کنیم.در اینجا سوالی مطرح می شود:

-آیا اندازه‌های تبلیغات موبایلی واقعاً اهمیت دارند؟

این روزها با وجود حضور نزدیک به 5 میلیارد کاربر موبایل در دنیا، استفاده و تعامل با موبایل بیش از هر زمان دیگری است و بطور پیوسته نیز در حال رشد است
این مسئله باعث افزایش نیاز به تبلیغاتی شده است که بتواند جلب توجه بیشتری کند و در بهترین جای ممکن قرار گرفته باشد تا حداکثر ظرفیت دیده شدن را داشته باشد و لازمه‌ی آن استفاده از بهترین اندازه‌ی بنرها برای تولید حداکثر درآمد برای ناشران و مدیریت موفق کمپین‌های تبلیغاتی برای تبلیغ‌دهندگان است
ثابت شده فرمت‌های تبلیغاتی بزرگتر (مثل اندازه‌های تبلیغ مبانی موبایلی) در جلب توجه کاربر بهتر عمل می‌کنند و بهترین نرخ CPM را دارند. اما ناشران باید مراقب فرمت‌های آزاردهنده بر روی هر دوسخه موبایل و دسکتاپ وبسایتشان باشند

جستجوی بی‌وقفه‌ای برای پیدا کردن راههای خلاقانه‌ی ارائه‌ی تبلیغات بر روی موبایل در جریان است که از نتایج آن تولد همین فرمت‌های تبلیغاتی بزرگ است و رشد آنها همچنان ادامه دارد
تحقیق اخیری که توسط شرکت Adpiler انجام شده نشان می‌دهد که اندازه 250*300 محبوبترین اندازه در بنرهای موبایلی است. 34% کل بازدیدهای تبلیغات (impressions) مربوط به مستطیل متوسط هستند:
مطالعه‌ی انجام شده توسط Medialets نشان داد که در میان فرمت‌های ایستا، تبلیغ‌های میانی تمام صفحه نسبت به همتایان کوچکتر خود، موجب ایجاد کلیک‌های بیشتری ‌می‌شوند (هم بر روی موبایل و هم بر روی تبلت)

مستطیل متوسط 250*300 نشان می‌دهد که از نظر CTR بالاترین عملکرد را بر روی موبایل و تبلت دارد. یه یاد داشته باشید که این آمار می‌تواند بسته به محل قرارگیری تبلیغ و سبک آن تغییر کند

اندازه‌های معمول بنرهای تبلیغاتی در تلفن‌های هوشمند واحدهای 50*320 هستند در حالی که ثابت شده است که فرمت‌های تبلیغاتی بزرگتر نظیر 250*300 و تبلیغ میانی تمام صفحه (480*320) نرخ تعامل بالاتری میتوانند بدست آوردند.

 

 

 

 

 

 

 

استانداردترین اندازه تبلیغ بنری موبایلی برای تبلت‌ها 90*728 است در حالی که تبلیغات میانی تمام صفحه نظیر 1024*768 و 768*1024 به داشتن نرخ تعامل قوی معروفند
نکته‌ی اساسی:
اندازه‌ی تبلیغ برای نمایش در موبایل عامل مهمی در تأثیرگذاری و عملکرد آن است. هرچه اندازه کوچکتر باشد، سخت‌تر می‌تواند توجه کاربر را جلب کند و تعامل ایجاد کند
توصیه‌هایی برای بهینه‌سازی:
1- بنر موبایلی 50*320 بهتر است به صورت یک واحد  docked/Anchor پیاده‌سازی شود. در این صورت CTR بهتری خواهد داشت. از آنجاییکه یک واحد تبلیغی کوچک است، زمانیکه به عنوان یک بنر عادی بکار گرفته شود، واحدهای 250*300 و 100*320 معمولاً بهتر از آن عمل می‌کنند
‘Scroller’-2 
، که یک واحد تبلیغی نوظهور است که صفحه را پر می‌کند بدون اینکه تمام محتوا را بپوشاند رویکردی برای مقابله با نگرانی نسبت به مسدودکننده‌های تبلیغاتی است. بنابر گزارش IAB، این نوع فرمت تبلیغاتی غیر تهاجمی است (کابران می‌توانند آنها را اسکرول کنند و بگذرند) و از نظر خلاقیت و لذت نسبت به بنرهای بازشونده (expandable)  عملکرد بهتری دارند
3- بنر مستطیل متوسط (250*300) همچنان بهترین عملکرد را دارد. از فرصت پیاده‌سازی آن در بالای صفحه استفاده کنید
4- ارائه‌دهندگان بنرهای ویدئویی (IBV) در بیشتر مواقع  اندازه 250*300 را می‌پسندند. آنها معمولاً بهترین نرخ CPM را می‌پردازند که با آن میتوانید با ) Header Bidding که به ناشران اجازه می‌دهد تا فضای تبلیغاتی خود را برای چندین خریدار بالقوه در آن واحد و پیش از ارائه بیشترین قیمت، به مزایده بگذارند.) رقابت کنید تا کارایی را بالا ببرید. هنگام اجرای IBV، سعی کنید حداکثر آن را به دو واحد محدود کنید تا باعث کاهش سرعت صفحه نشود.
مراقب باشید که  کاربرانتان را در هر بازدید با تعداد بیش از حدی از تبلیغ میانی مواجه نکنید. این مسئله ممکن است باعث بی‌رغبتی آنها شود و از بازدید دوباره آنها از سایت شما جلوگیری کند.
"-5 
مستطیل بزرگ" (280*336) نیز یک اندازه تبلیغاتی با کارایی بالا است که گوگل آن را پیشنهاد کرده است. واحد تبلیغاتی خود را با اضافه کردن آن به همراه ابعاد تبلیغاتی استاندارد موبایل (به عنوان مثال، 250*300/280*336) انعطاف‌پذیرتر کنید. ثابت شده است که هنگامی که درون محتوای متنی یا در پایان مقالات استفاده می‌شود کارایی خوبی دارد
 -6 
به غیر از اندازه‌ی تبلیغ، یکی از ویژگی های سودمند دستگاه های تلفن همراه سرویس مکان‌یابی آن است. این موضوع باعث می‌شود که تبلیغات بیشتر به کاربران مرتبط باشد و بصورت بالقوه باعث افزایش کلیک شود. اگر شما از یک سرور تبلیغاتی مانند Google DFP استفاده می‌کنید، هدفگیری جغرافیایی نقش مهمی را در آن ایفا می‌کند. اغلب شبکه‌های تبلیغاتی می‌توانند کشورهایی را که کمپین آنها در دسترس هستند مشخص کنند
7- تبلیغات خود را از نظر زیباشناسی بررسی کنید. فقط آن دسته از شبکه‌های تبلیغاتی را نگه دارید که تبلیغات با کیفیت بالا ارائه می‌دهند و بی‌کیفیت‌ها را فارغ از CPM که وعده می‌دهند کنار بگذارید.تبلیغات باکیفیت معمولا دارای نرخ تعامل مثبتی هستند و تاثیر مثبتی روی کاربران گذاشته‌اند.
8- شما می‌توانید با داشتن اندازه‌های مختلف تبلیغ در یک نقطه‌ی تبلیغاتی رقابت کنید تا رقابت را تنگ‌تر کنید. برای مثال، شما می‌توانید در یک جایگاه 250*300 تبلیغ 100*320 و 50*320 ارائه کنید. وقتی این اتفاق بیفتد، تبلیغ‌های کوچکتر همواره به صورت عمودی در بالای صفحه قرار می‌گیرند

9- با شبکه‌های تبلیغاتی بهترین معامله را انجام دهید. بسیاری از شبکه‌های تبلیغاتی نرخ ثابتی را برای CPM تبلیغات میانی و سایر اندازه‌های تبلیغ موبایلی ارائه می‌دهند.

جهت سفارش این نوع تبلیغات می توانید روی" سامانه تبلیغات موبایلی ای98 "کلیک کنید و با مطالعه قوانین، نسبت به ثبت سفارش و ارسال تبلیغات اقدام نمایید.

 



ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید



ارسال دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

0 دیدگاه