نوشتن محتوا برای اپلیکیشنهای موبایلی برای خیلیها چالش برانگیز است. همانطور که بسیاری از قواعد مربوط به محتوای وب در مورد محتوای موبایلی صدق نمیکند، برخی ممکن است برای تعیین یک استراتژی محتوای مناسب با مشکل مواجه شوند. اما به محض اینکه شما این قواعد ساده را درک کنید و بتوانید آنها را بکار بگیرید، قادر خواهید بود محتوای قدرتمندی تولید کنید که برای کاربران موبایل جذاب باشد.
همانطور که می دانید، «محتوا» پادشاه بازاریابی مدرن و بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی است. در عین حال، بسیاری از بازاریابان, استراتژی خود را بدون در نظر گرفتن گرایشهای جدید تعیین میکنند.
وقتی اکثر افراد وبسایتها را بر روی موبایل خود میبینند، پس مهم است که محتوا را به گونهای تنظیم کنیم که بر روی هر اپلیکیشن موبایلی خوب به نظر برسد.
پس باید با یک توضیح مناسب محتوایی تولید کنیم که کاربران بیشتری را جذب کند و تعداد دانلودهای اپلیکیشن را بالا ببرد. در این مقاله نکاتی که در نوشتن یک توضیح مناسب برای اپلیکیشن موثر هستند را معرفی و توضیح می دهیم.
شما احتمالا زمان زیادی را برای توسعه اپلیکیشن صرف کزده اید اما تنها این مهم نیست، شما باید برای ارائه اپلیکیشن و جذب کاربران نیز وقت بگذارید. روزانه اپلیکیشن های بسیار زیادی در مارکت ها قرار داده می شوند.
یک توضیح جذاب می تواند به کاربران کمک کند تصمیم بگیرند اپلیکیشن شما را دانلود کنند یا نکنند!
تصور کنید می خواهید برای دوستتان کادو ببرید. ممکن است هدیه شما ارزشمندتر و گران قیمت تر از بقیه باشد اما وقتی به شکل نادرستی ارائه شود از ارزش آن کاسته می شود.
در مقابل اگر هدیه خود را زیبا کادو پیچ کنید، از کاغذ براق و روبان استفاده کنید تاثیر خیلی بیشتری بر روی مخاطبتان می گذارید.
این موضوع در مورد اپلیکیشن هم صدق می کند، نحوه ارائه خیلی اهمیت دارد.
از نکات زیر جهت ارائه هر چه بهتر اپلیکیشن استفاده نمایید.
موضوع و هدف اپلیکیشن شما چیست؟
احتمالا شما نویسنده بالفطره نیستید، مستقیما سراغ نوشتن نروید، کمی تامل کنید.
اولین کاری که باید بکنید این است که وقت بگذارید و بیشتر و بیشتر با اپلیکیشن تان کار کنید.
شما باید به هر چه که یک کاربر باید بداند فکر کنید.
حال می توانید یک کاغد و خودکار بردارید و این سوالات را یادداشت کنید.
سوالاتی از خود بپرسید و پاسخ های مناسبی برای سوالات خود پیدا کنید, پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند بهترین محتوا را برای اپلیکیشن خود بنویسید.
سوالاتی نظیر:
-اپلیکیشن شما چه کار می کند؟
-اپلیکیشن شما چه مشکلی حل می کند؟
-چه چیزی در مورد اپلیکیشن شما منحصر به فرد است؟
-چرا کسی باید اپلیکیشن شما را در میان اپلیکیشن های مشابه انتخاب کند؟
پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند که با ذهنیت مناسب و درستی شروع به نوشتن کنید.
-سعی کنید خود را به جای مشتری بگذارید تا بهتر بتوانید احساسات و نیازهای مشتریان را درک کنید.
چه چیزی نظر شما را جلب کرده؟
چرا یک اپلیکیشن را بیشتر از اپلیکیشن های دیگر دانلود می کنید؟
سعی کنید نکات مهم را یادداشت کنید و مهم ترین چیزها را به صورت لیست در آورید.
-برآورد بازار رقابتی
محبوب ترین اپلیکیشن های مارکت را پیدا کنید و آنها را تجزیه و تحلیل کنید. همچنین اپلیکیشن رقبا را پیدا کنید و سعی کنید محتوای شما متمایز با رقبا باشد.
توضیحات برنامه شما باید با تجربه ای که از کار با برنامه به دست آرده اید کاملا مطابقت داشته باشد.
از خود بپرسید چطور با هم مطابقت دارند؟
این تمرین می تواند به شما کمک کند توضیحات مناسب تر و بهتری ارائه کنید.
-تاثیر بر جستجو
یک محتوای خوب علاوه بر اینکه باید به دانلود هر چه بیشتر اپلیکیشن شما کمک کند باید بر جستجو نیز تاثیر بگذارد.
شما باید تلاش کنید از محتوایی استفاده کنید که در لیست جستجو سریع تر و بهتر پیدا شوید.
البته این به این معنا نیست که از کلمات غیر معمول برای بالا آمدن در جستجو استفاده کنید بلکه باید هنگام نوشتن این موضوع را هم در نظر داشته باشید.
به زبان ساده شما باید از کلمات و عباراتی استفاده کنید که در ممکن است افراد در جستجو برای پیدا کردن اپلیکیشن استفاده کنند.
زمانی که کلماتی را در گوگل پلی می نویسید پیشنهاداتی را مشاهده می کنید که در واقع محبوب ترین کلمات جستجو بوده اند، از این کلمات می توانید استفاده کنید.
همچنین از طریق Google Trends یا Planner Keyword Adwords Google می توانید در این زمینه تحقیقاتی انجام دهید.
۳-حال شروع به نوشتن کنید.
وقتی کسی برای حواندن مطلب شما زمان می گذارد فرصت خوبی است که شما به آنها بگویید چرا باید اپلیکیشن شما را دانلود کنند؟
شما باید سریع سر اصل مطلب بروید.
مانند ارائه آسانسوری باید بتوانید مختصر و مفید کاربر را متقاعد به دانلود اپلیکیشن کنید.
در برخی موارد کاربر فقط می تواند یکی دو جمله از توضیحات را ببیند و برای مشاهده باید روی گزینه بیشتر بزند تا بتواند کل مطلب را مشاهده کند بنابراین این جمله های اول بسیار پر اهمیت تر هستند.
در واقع مارکت ها شامل دو قسمت توضیحات هستند.
یکی توضیحات مختصر و یکی توضیحات کامل که اولی بسیار مهم تر است.
-در توضیحات مختصر اپ استور شما تنها مجاز به استفاده از ۲۵۵ کاراکتر برای نوشتن توضیحات هستید.
-در توصیحات مختصر گوگل پلی مجاز به استفاده از ۸۰ کاراکتر هستید.
-هم اپ استور و هم گوگل پلی برای توضیحات کامل ۴۰۰۰ کاراکتر را در نظر گرفته اند.
اولین یا دومین جمله مهم ترین چیزی است که شما می نویسید
همچنین عنوان اپلیکیشن و اسکرین شات ها نیز بسیار مهم هستند ، ترکیب این موارد به کاربر کمک می کند تصمیم بگیرد از اپلیکیشن شما استفاده کند یا نکند.
نکات زیر را در نظر داشته باشید:
همچنین به این سوالات پاسخ دهید.
-انتظار مشتریان چیست؟
-مشتریان چه چیزی از دانلود کردن اپلیکیشن یاد می گیرند یا تجربه می کنند؟
-اطمینان حاصل کنید که ارزشی که اپلیکیشن شما ایجاد می کند کاملا واضح ارائه شود.
در مورد نحوه نوشتن متن فکر کنید.
هیچ کس دوست ندارد با کلی متن پشت سر هم و درهم روبرو شود.
در پایان توضیحات ممکن است لازم باشد لینک مرجعی را جهت پشتیبانی و ارتباط با توسعه دهنده قرار دهید.
سعی کنید توضیحات را بومی سازی کنید و از زبان مخاطبان خود برای نوشتن توضیحات استفاده نمایید. به طور مثال اگر اکثر کاربران شما فارسی زبان هستند از زبان فارسی برای نوشتن توضیحات استفاده نمایید.
برای هر به روز رسانی و تغییرات جدید متن نیز باید به روز رسانی شود.
همچنین در آینده بر اساس بازخوردهایی مشتریان ممکن است نیاز پیدا کنید متن را تغییر دهید.
اگر در قسمت نظرات کاربران سوالات مشابهی داشتند نیاز هست شما پاسخ را در متن توضیحات بیاورید.
با همهی اینها، با اطمینان میتوان بگویم که نوشتن محتوا برای اپلیکیشنهای موبایلی برای خیلیها چالش برانگیز است. همانطور که بسیاری از قواعد مربوط به محتوای وب در مورد محتوای موبایلی صدق نمیکند، برخی ممکن است هنگام برای تعیین یک استراتژی محتوای مناسب با مشکل مواجه شوند. اما به محض اینکه شما این قواعد ساده را درک کنید و بتوانید آنها را بکار بگیرید، قادر خواهید بود محتوای قدرتمندی تولید کنید که برای کاربران موبایل جذاب باشد.
برای داشتن تبلیغاتی مقرون به صرفه و با بازده بالا به سامانه تبلیغات موبایلی ای 98 سر بزنید.
ارسال دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد